Kertem története

Kertem története képekben, némi szöveggel, a nagy Ugarból Dzsungel projekt - avagy hogyan teremtsünk sittes építési területből abszolút zéró botanikai ismerettel tündérkertet - vagy legalábbis egy helyet, ahol lehet élni, lélegezni, otthon-nyaralni, kutyázni, fűben hemperegni, satöbbi. Kertem alakulása, tervek, álmok, jegyzetek meglévő és megálmodott növényekről.

Kert képek

Utolsó kommentek

  • kreatívkertész: Szia! Néha még rákattintok a blogra, hátha meggondoltad magad :). Jól vagytok? Kislánnyal, kisfiúv... (2015.07.31. 19:54) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: @Krisztinca: Először is nagyon örülök, hogy minden rendben. Nagyon sajnálom, három blog-elérhetősé... (2015.03.17. 19:39) Folytatása következik...
  • Krisztinca: @kreatívkertész: Szia! Ne haragudj, de úgy döntöttem, innentől minimális olvasóközönséggel írom az... (2015.03.17. 17:18) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: Szia Kri, nem tudok belépni a másik blogra. Csak nem történt baj? Vagy csak a kevés hozzászólás mi... (2015.03.15. 21:13) Folytatása következik...
  • NaP: Tessék erre járni! ;) (2013.04.24. 21:18) Folytatása következik...
  • Utolsó 20

Címkék

ablakfulke (1) alaprajz (1) allium (4) almok (5) amarillisz (3) angol.golyaorr (1) angyaltrombita (8) apacaracs (3) apolka (3) aranyvesszo (1) arnyek (2) arnyliliom (2) arvacska (2) aubrieta.cultorum (1) barka (1) barkacsaruhaz (2) barsonyvirag (1) bazsalikom (4) beagle (2) bejarat (1) belatas (1) belgium (1) bibor.kasvirag (2) bokor (2) bor (1) boroka (4) borostyan (1) borostyán (2) bougainvillea (3) bovites (1) budoske (1) burkolas (2) buxus (1) callistemon (1) campanula (4) campanula.pyramidalis (1) cedrus (1) ciklamen (1) cosmos (1) crassula.setulosa (2) csetresz (3) csillagfurt (3) csomagkuldo (3) csopak (1) cupressocyparis.leylandii (2) cymbidium (1) dij (1) dipladenia (2) diszfu (3) diszhagyma (2) diszkavics (2) disztok (1) echinacea.purpurea (1) egynyariak (1) elso (1) emelt.agyas (2) erica.carnea (1) eso (2) evelok (4) fa (3) fahaz (2) faiskola (1) falevel (1) fapavilon (5) farmville (1) felsopakony (1) fu (4) fured (1) fuszer (1) gyepracs (2) gyomok (1) hagymasok (3) hajnalka (8) hajopadlo (1) harangvirag (2) hatsokert (3) hazalap (1) hedera.helix (1) hellókarácsony (2) hibiszkusz (2) ho (6) hortenzia (2) hortus.hungaricus (2) hosta (1) hovirag (3) hydrangea.macrophylla (2) iberis.semperveriens (1) idojaras (2) ikerhaz (2) jacint (2) japan.diszfu (2) japánborbolya (1) japanjuhar (5) jordania (1) jsz (1) juniperus.horizontalis.wiltonii (1) kacskaringo (5) kakastarej (1) kakukkfu (3) kala (2) kankalin (3) karacsony (1) karpati.harangvirag (4) kasvirag (2) kecskerago (2) kefevirag (2) kekszakall (1) kerites (2) kertepites (1) kerti.kut (1) kerti.to (1) kertibutor (3) kertmagazin (1) kerttervezes (2) kinai.kenderpalma (1) klematisz (1) ko (1) kocsibeallo (3) kokorcsin (1) komag (1) kotorofu (1) kreta (1) krizantem (2) krokusz (1) kupvirag (2) kuszoeper (2) kutya (6) kutyahaz (4) kutyatej (1) lavandula.angustifolia (2) leander (6) leanykokorcsin (2) leucanthemum (1) levendula (11) leylandiciprus (4) lilaakac (1) liliom (3) lobelia (2) lupinus.russel.hybrids (1) magnolia (1) magok (1) majoranna (2) malyvacserje (1) margareta (3) meh (2) menta (1) menyecskeszem (3) mestersegek.unnepe (1) meteng (1) mini.kert (1) mintakert (1) miscanthus.sinensis (2) mulcs (1) muskatli (10) napraforgo (3) narcisz (2) nefelejcs (4) nyaralas (1) nyari.orgona (4) nyusziful (4) orchidea (1) oregkor (1) oregoni.varjuhaj (1) orgona (1) ormeny.gyongyike (1) orokzold (4) orokzold.tatarvirag (1) osz (5) pad (2) palmaliliom (1) paprika (4) paradicsom (4) paraszthaz (1) patio (1) pazsit (4) pazsitviola (2) pergola (3) perovskia.atriplicifolia (1) petra (1) petunia (12) phlox (1) pillangovirag (1) pink (2) pipacs (1) porcsinrozsa (1) pozsga (2) puszpang (3) redony (1) rozmaring (1) rozsa (7) rozsafa (3) santorini (1) sarkantyuka (1) sedum (2) sedum.oreganum (1) sohatobbet (1) sudarzsalya (3) sundaville (2) sutogeto (1) szallas (1) szarkalab (2) szavara (1) szazszorszep (1) szegfu (8) szeptember (1) szicilia (1) sziklakert (16) sziklakertiek (2) szivvirag (1) szomszed (3) szukkulensek (1) tarkony (2) tavasz (3) taxus.baccata (1) tegla (1) tel (4) telallo (1) telek (3) teleltetes (2) terasz (12) terko (2) termesko (2) ternye (2) tihany (1) tipegoko (1) tiroli.muskatli (1) tiszafa (2) tornyos.harangvirag (1) torpefenyo (1) trachycarpus.fortunei (1) tragya (1) trombitafolyondar (3) tuja (2) tulipan (6) tunderkert (1) tuzeso (2) tuztovis (2) vadszolo (4) vakond (1) verbena (3) verborbolya (2) veszprem (1) vetemenyes (2) vicc (1) vinca (5) viragok (4) viragoskert (2) visegrad (1) vizmu (1) wisteria (1) Címkefelhő

HTML

Helianthus - napraforgó

2010.05.30. 18:04 | Krisztinca | 6 komment

Mint már írtam párszor, nem állok nagy barátságban a magokkal, magvetéssel. Még a párom kertészeti viszolygását is sikerült elérnem egy tavasszal, mikor telepakoltam az egyik szobát (az ablak előtt) virágládákkal, kaspókkal, bennük mindenféle fűszernövénymaggal, virágmaggal. Csak nézte a kupit, amiből végül pár bazsalikomon és hajnalkán kívül semmi nem lett. Napraforgóval is próbálkoztam, többször is. Annyira szerettem volna pár tövet a kertbe. Olyan vidám látvány tud lenni.

 

 

Aztán tavaly ősszel anyu szerzett egy tányérral megbízható helyről, majd a kezembe nyomta, hogy ezt ültessem, ne a bolti tasakost (mint eddig). Utána is néztem: április 5 és 25 között kell ültetni. De idén is megmérgesedtem a magokra, akik utána ettől megijedtek, és a porcsinrózsák meg a pillangóvirág megadta magát: kibújtak (jelentem a porcsin még mindig csak 8-10 mm, a pillangóvirág 6-8 cm). Anyuval ma beszéltem telefonon, amikor is megkérdezte: na, kibújtak már a napraforgók? Mondom, azok nehezen, mert el sem ültettem őket! Na, kaptam is fejmosást, majd ezért, meg azért mert mégiscsak akad sikerélmény, elültettem pár magot az ablakba is, meg szabadföldbe is (olyan 10-10-et) Jó soká, de miután idén minden le van maradva a sok májusi eső miatt, talán lesz belőle valami. Vagy nem.

Címkék: napraforgo

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztinca.blog.hu/api/trackback/id/tr892042746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tulipanok 2010.05.30. 18:47:12

Kedves Krisztinca!
Ha ékszereket szeretne a kertjében látni, látogasson el a www.tulipanok.hu webáruházba! Itt olyan tulipánokat talál, amiből elég néhány hagymát ültetnie és a párja is gyönyörködni fog a végeredményben.
Jó böngészést kívánok!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.05.30. 20:01:47

@tulipanok: köszönöm, elmentem a linket, de egyelőre elég az a 300 hagyma, ami a földben van. Kedvencem a Tulipa Kaufmanniana Stresa. krisztinca.blog.hu/2010/04/07/ma_is_18
Majd talán amikor új ágyásokat hozok létre, beszerzek újabb hagymákat...

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2010.05.30. 23:24:08

Hali,
Én ugyan a dísz napraforgókkal szenvedek, de hasonló a problémám. 2x ültettem szabad földbe, de semmi...
Utolsó próbálkozásként most az ablakban is van 10db magocska elültetve. Ha azok sem kelnek ki, feladom. De örökre! :D
Elkönyvelem, hogy Engem nem szeretnek a napraforgók... :(
.
Ja, porcsint végül vettem a piacon. Bár Süti már le is taposott párat, Masnika meg kiássa őket... :O
Én meg a hajam tépem...
Na pussz:
Milu

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.05.31. 21:05:30

@Milu75: nálunk is ás Golyci, épp ezért kizártam őket a kertből. Amikor csak tehetjük, hátraengedjük őket és játszunk velük, de csak felügyelettel lehetnek ott, mert meguntam, hogy nem lehet ott semmi növény, és 5 perc alatt félméteres krátert ás. Visszafüvesítem, és megint tönkreteszi 5 perc alatt. Ott van nekik a 70 nm-es kocsibeállós rész, és kész. Kutya és kert, két különböző fogalom :-(

@Bea 2010.06.02. 09:03:57

Szia Krisztinca,
nekem pont az egyik legnagyobb sikerélményem kötődött a napraforgóhoz, elültettem, kikelt, vagy 3 méteres lett és persze rengeteg madarat vonzott, akik nyár végére hatalmas szemetet csináltak. Ezért az idén már csak a dísznapraforgó változatot tettem el, az mutat némi életjelet, de mást nem nagyon.
mindenesetre rengeteg víz kell neki, bár abban most nincs hiány : -(
Ui. nagyon tetszik a blogod.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2010.06.02. 17:26:07

@@Bea:
Szia Bea!
Köszi, én is reménykedem azért, hogy még összejön a szabadföldi, hátha... az ablakban lévőnél látok 4-et kibújni, de állítólag csak úgy lesz szép, ha egyből a helyére ültetjük. Meglátjuk, meglátjuk...
süti beállítások módosítása