Kertem története

Kertem története képekben, némi szöveggel, a nagy Ugarból Dzsungel projekt - avagy hogyan teremtsünk sittes építési területből abszolút zéró botanikai ismerettel tündérkertet - vagy legalábbis egy helyet, ahol lehet élni, lélegezni, otthon-nyaralni, kutyázni, fűben hemperegni, satöbbi. Kertem alakulása, tervek, álmok, jegyzetek meglévő és megálmodott növényekről.

Kert képek

Utolsó kommentek

  • kreatívkertész: Szia! Néha még rákattintok a blogra, hátha meggondoltad magad :). Jól vagytok? Kislánnyal, kisfiúv... (2015.07.31. 19:54) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: @Krisztinca: Először is nagyon örülök, hogy minden rendben. Nagyon sajnálom, három blog-elérhetősé... (2015.03.17. 19:39) Folytatása következik...
  • Krisztinca: @kreatívkertész: Szia! Ne haragudj, de úgy döntöttem, innentől minimális olvasóközönséggel írom az... (2015.03.17. 17:18) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: Szia Kri, nem tudok belépni a másik blogra. Csak nem történt baj? Vagy csak a kevés hozzászólás mi... (2015.03.15. 21:13) Folytatása következik...
  • NaP: Tessék erre járni! ;) (2013.04.24. 21:18) Folytatása következik...
  • Utolsó 20

Címkék

ablakfulke (1) alaprajz (1) allium (4) almok (5) amarillisz (3) angol.golyaorr (1) angyaltrombita (8) apacaracs (3) apolka (3) aranyvesszo (1) arnyek (2) arnyliliom (2) arvacska (2) aubrieta.cultorum (1) barka (1) barkacsaruhaz (2) barsonyvirag (1) bazsalikom (4) beagle (2) bejarat (1) belatas (1) belgium (1) bibor.kasvirag (2) bokor (2) bor (1) boroka (4) borostyán (2) borostyan (1) bougainvillea (3) bovites (1) budoske (1) burkolas (2) buxus (1) callistemon (1) campanula (4) campanula.pyramidalis (1) cedrus (1) ciklamen (1) cosmos (1) crassula.setulosa (2) csetresz (3) csillagfurt (3) csomagkuldo (3) csopak (1) cupressocyparis.leylandii (2) cymbidium (1) dij (1) dipladenia (2) diszfu (3) diszhagyma (2) diszkavics (2) disztok (1) echinacea.purpurea (1) egynyariak (1) elso (1) emelt.agyas (2) erica.carnea (1) eso (2) evelok (4) fa (3) fahaz (2) faiskola (1) falevel (1) fapavilon (5) farmville (1) felsopakony (1) fu (4) fured (1) fuszer (1) gyepracs (2) gyomok (1) hagymasok (3) hajnalka (8) hajopadlo (1) harangvirag (2) hatsokert (3) hazalap (1) hedera.helix (1) hellókarácsony (2) hibiszkusz (2) ho (6) hortenzia (2) hortus.hungaricus (2) hosta (1) hovirag (3) hydrangea.macrophylla (2) iberis.semperveriens (1) idojaras (2) ikerhaz (2) jacint (2) japan.diszfu (2) japánborbolya (1) japanjuhar (5) jordania (1) jsz (1) juniperus.horizontalis.wiltonii (1) kacskaringo (5) kakastarej (1) kakukkfu (3) kala (2) kankalin (3) karacsony (1) karpati.harangvirag (4) kasvirag (2) kecskerago (2) kefevirag (2) kekszakall (1) kerites (2) kertepites (1) kerti.kut (1) kerti.to (1) kertibutor (3) kertmagazin (1) kerttervezes (2) kinai.kenderpalma (1) klematisz (1) ko (1) kocsibeallo (3) kokorcsin (1) komag (1) kotorofu (1) kreta (1) krizantem (2) krokusz (1) kupvirag (2) kuszoeper (2) kutya (6) kutyahaz (4) kutyatej (1) lavandula.angustifolia (2) leander (6) leanykokorcsin (2) leucanthemum (1) levendula (11) leylandiciprus (4) lilaakac (1) liliom (3) lobelia (2) lupinus.russel.hybrids (1) magnolia (1) magok (1) majoranna (2) malyvacserje (1) margareta (3) meh (2) menta (1) menyecskeszem (3) mestersegek.unnepe (1) meteng (1) mini.kert (1) mintakert (1) miscanthus.sinensis (2) mulcs (1) muskatli (10) napraforgo (3) narcisz (2) nefelejcs (4) nyaralas (1) nyari.orgona (4) nyusziful (4) orchidea (1) oregkor (1) oregoni.varjuhaj (1) orgona (1) ormeny.gyongyike (1) orokzold (4) orokzold.tatarvirag (1) osz (5) pad (2) palmaliliom (1) paprika (4) paradicsom (4) paraszthaz (1) patio (1) pazsit (4) pazsitviola (2) pergola (3) perovskia.atriplicifolia (1) petra (1) petunia (12) phlox (1) pillangovirag (1) pink (2) pipacs (1) porcsinrozsa (1) pozsga (2) puszpang (3) redony (1) rozmaring (1) rozsa (7) rozsafa (3) santorini (1) sarkantyuka (1) sedum (2) sedum.oreganum (1) sohatobbet (1) sudarzsalya (3) sundaville (2) sutogeto (1) szallas (1) szarkalab (2) szavara (1) szazszorszep (1) szegfu (8) szeptember (1) szicilia (1) sziklakert (16) sziklakertiek (2) szivvirag (1) szomszed (3) szukkulensek (1) tarkony (2) tavasz (3) taxus.baccata (1) tegla (1) tel (4) telallo (1) telek (3) teleltetes (2) terasz (12) terko (2) termesko (2) ternye (2) tihany (1) tipegoko (1) tiroli.muskatli (1) tiszafa (2) tornyos.harangvirag (1) torpefenyo (1) trachycarpus.fortunei (1) tragya (1) trombitafolyondar (3) tuja (2) tulipan (6) tunderkert (1) tuzeso (2) tuztovis (2) vadszolo (4) vakond (1) verbena (3) verborbolya (2) veszprem (1) vetemenyes (2) vicc (1) vinca (5) viragok (4) viragoskert (2) visegrad (1) vizmu (1) wisteria (1) Címkefelhő

HTML

Esik, esik, esik.

2010.05.16. 14:48 | Krisztinca | Szólj hozzá!

És nekem most lenne a legjobban kedvem kertészkedni. Közben meg  Í T É L E T I D Ő van. De komolyan. És nem bírtam ki, kimentem, megmetszettem a buxust, annyi megnyúlt ága volt, szórtam ki tápot a tuják alá, meglocsoltam az ablakban illetve eresz alatt lévő növényeket, mindegyiket a hozzávaló tápoldattal. Behoztam és átültettem két muskátlit, mert látom, hogy több föld kell nekik. Már régen el kellett volna ültetni a magokat (papír szerint április...), de húztam-halogattam. A hajnalkán kívül nekem semmi nem sikerül - mármint magról vetni - de tettem egy utolsó kísérletet. Ültettem hajnalka-, porcsinrózsa-, és pillangóvirág-magokat. Hajnalka kint is van, szabadföldben, már 10 centis, amit ma ültettem, az az utánpótlás, ha nem lesz mindenhol, ami felfusson, majd ebből pótlom. A porcsinrózsát is elvetettem - megjegyzem időben - szabadföldbe, de semmi. Még egy kísérletet kap, utána elmegyek a faiskolába az öreglányokhoz, és megkérem őket, "csináljanak" nekem. Jobbat már nem tudok kitalálni. Nagyon-nagyon szeretnék olyat a járdaszegélyhez. A pillangóvirág (Cosmos) ilyen, nagyon szeretnék, de palántának nem találtam sehol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: http://magyarero.hu/index.php?op=full&q=1252

Aztán van két új lakónk is:

1. Leander:

 

 

2. Thuja Occidentalis 'Danica':

 

 

Félgömb, lapított gömb alakú törpe fajta. Lombozata smaragdzöld, télen barnás, ágai függőleges síkokban rendeződnek. Magassága legfeljebb 0.5 – 0.7 méter, évente 5-10 cm-t fejlődik. Nagyon kevés gondozást igényel. Szárazságtűrő, talajban nem válogatós. Kővázákba, szikla és tetőkertekbe, de akár sírokra is telepíthető.

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztinca.blog.hu/api/trackback/id/tr432007262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása