Kertem története

Kertem története képekben, némi szöveggel, a nagy Ugarból Dzsungel projekt - avagy hogyan teremtsünk sittes építési területből abszolút zéró botanikai ismerettel tündérkertet - vagy legalábbis egy helyet, ahol lehet élni, lélegezni, otthon-nyaralni, kutyázni, fűben hemperegni, satöbbi. Kertem alakulása, tervek, álmok, jegyzetek meglévő és megálmodott növényekről.

Kert képek

Utolsó kommentek

  • kreatívkertész: Szia! Néha még rákattintok a blogra, hátha meggondoltad magad :). Jól vagytok? Kislánnyal, kisfiúv... (2015.07.31. 19:54) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: @Krisztinca: Először is nagyon örülök, hogy minden rendben. Nagyon sajnálom, három blog-elérhetősé... (2015.03.17. 19:39) Folytatása következik...
  • Krisztinca: @kreatívkertész: Szia! Ne haragudj, de úgy döntöttem, innentől minimális olvasóközönséggel írom az... (2015.03.17. 17:18) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: Szia Kri, nem tudok belépni a másik blogra. Csak nem történt baj? Vagy csak a kevés hozzászólás mi... (2015.03.15. 21:13) Folytatása következik...
  • NaP: Tessék erre járni! ;) (2013.04.24. 21:18) Folytatása következik...
  • Utolsó 20

Címkék

ablakfulke (1) alaprajz (1) allium (4) almok (5) amarillisz (3) angol.golyaorr (1) angyaltrombita (8) apacaracs (3) apolka (3) aranyvesszo (1) arnyek (2) arnyliliom (2) arvacska (2) aubrieta.cultorum (1) barka (1) barkacsaruhaz (2) barsonyvirag (1) bazsalikom (4) beagle (2) bejarat (1) belatas (1) belgium (1) bibor.kasvirag (2) bokor (2) bor (1) boroka (4) borostyán (2) borostyan (1) bougainvillea (3) bovites (1) budoske (1) burkolas (2) buxus (1) callistemon (1) campanula (4) campanula.pyramidalis (1) cedrus (1) ciklamen (1) cosmos (1) crassula.setulosa (2) csetresz (3) csillagfurt (3) csomagkuldo (3) csopak (1) cupressocyparis.leylandii (2) cymbidium (1) dij (1) dipladenia (2) diszfu (3) diszhagyma (2) diszkavics (2) disztok (1) echinacea.purpurea (1) egynyariak (1) elso (1) emelt.agyas (2) erica.carnea (1) eso (2) evelok (4) fa (3) fahaz (2) faiskola (1) falevel (1) fapavilon (5) farmville (1) felsopakony (1) fu (4) fured (1) fuszer (1) gyepracs (2) gyomok (1) hagymasok (3) hajnalka (8) hajopadlo (1) harangvirag (2) hatsokert (3) hazalap (1) hedera.helix (1) hellókarácsony (2) hibiszkusz (2) ho (6) hortenzia (2) hortus.hungaricus (2) hosta (1) hovirag (3) hydrangea.macrophylla (2) iberis.semperveriens (1) idojaras (2) ikerhaz (2) jacint (2) japan.diszfu (2) japánborbolya (1) japanjuhar (5) jordania (1) jsz (1) juniperus.horizontalis.wiltonii (1) kacskaringo (5) kakastarej (1) kakukkfu (3) kala (2) kankalin (3) karacsony (1) karpati.harangvirag (4) kasvirag (2) kecskerago (2) kefevirag (2) kekszakall (1) kerites (2) kertepites (1) kerti.kut (1) kerti.to (1) kertibutor (3) kertmagazin (1) kerttervezes (2) kinai.kenderpalma (1) klematisz (1) ko (1) kocsibeallo (3) kokorcsin (1) komag (1) kotorofu (1) kreta (1) krizantem (2) krokusz (1) kupvirag (2) kuszoeper (2) kutya (6) kutyahaz (4) kutyatej (1) lavandula.angustifolia (2) leander (6) leanykokorcsin (2) leucanthemum (1) levendula (11) leylandiciprus (4) lilaakac (1) liliom (3) lobelia (2) lupinus.russel.hybrids (1) magnolia (1) magok (1) majoranna (2) malyvacserje (1) margareta (3) meh (2) menta (1) menyecskeszem (3) mestersegek.unnepe (1) meteng (1) mini.kert (1) mintakert (1) miscanthus.sinensis (2) mulcs (1) muskatli (10) napraforgo (3) narcisz (2) nefelejcs (4) nyaralas (1) nyari.orgona (4) nyusziful (4) orchidea (1) oregkor (1) oregoni.varjuhaj (1) orgona (1) ormeny.gyongyike (1) orokzold (4) orokzold.tatarvirag (1) osz (5) pad (2) palmaliliom (1) paprika (4) paradicsom (4) paraszthaz (1) patio (1) pazsit (4) pazsitviola (2) pergola (3) perovskia.atriplicifolia (1) petra (1) petunia (12) phlox (1) pillangovirag (1) pink (2) pipacs (1) porcsinrozsa (1) pozsga (2) puszpang (3) redony (1) rozmaring (1) rozsa (7) rozsafa (3) santorini (1) sarkantyuka (1) sedum (2) sedum.oreganum (1) sohatobbet (1) sudarzsalya (3) sundaville (2) sutogeto (1) szallas (1) szarkalab (2) szavara (1) szazszorszep (1) szegfu (8) szeptember (1) szicilia (1) sziklakert (16) sziklakertiek (2) szivvirag (1) szomszed (3) szukkulensek (1) tarkony (2) tavasz (3) taxus.baccata (1) tegla (1) tel (4) telallo (1) telek (3) teleltetes (2) terasz (12) terko (2) termesko (2) ternye (2) tihany (1) tipegoko (1) tiroli.muskatli (1) tiszafa (2) tornyos.harangvirag (1) torpefenyo (1) trachycarpus.fortunei (1) tragya (1) trombitafolyondar (3) tuja (2) tulipan (6) tunderkert (1) tuzeso (2) tuztovis (2) vadszolo (4) vakond (1) verbena (3) verborbolya (2) veszprem (1) vetemenyes (2) vicc (1) vinca (5) viragok (4) viragoskert (2) visegrad (1) vizmu (1) wisteria (1) Címkefelhő

HTML

Október közepe

2009.10.18. 13:36 | Krisztinca | 12 komment

Már azt hittem, hogy a héten minden le fog fagyni, vége mindennek, itt a zima. Lélekben felkészültem a hóra, jégre, jeges esőre, zúzmarára. Közben meg még az órát sem állítottuk még vissza. Most vége jobb az idő, délelőtt gyorsan ki is mentem befejezni az ágyás megnagyobbítását - be kellett ásnom (vizes talaj, pfff) a szegélyt, átültetni pár nefelejcset, kiszórni a mulcsot, és kavicsot a sziklakertbe. Az elején majd' összefagytam, pedig felöltöztem, van egy vastag, belül bolyhos melegítőm + polárpulcsi, a fejemen kendő (a hajam se legyen az arcomban), úgy néztem ki, mint egy droid - a szomszéd biztos megcsodált... :-)

Képek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Most sárga mulcsot vettem. Nem szórtam mindenhová, mert oda még ültetni fogok. Hogy mit, még nem tudom, illetve azt tudom, hogy egy sárga és egy fehér rózsafát szeretnék...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szórtam ki kavicsot a sziklakertbe:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még mindig virágzik a habszegfű:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A héten behoztam az angyaltrombitát, elkezdett ezerrel virágozni a fűtetlen szobában:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha így halad, lesz rajta 5 virág... ilyet még nyár derekán se csinált :-)

Ja, és beszedtük a kerti fabútorokat is, Zs becipelte őket a kisházba. Még rá kellene vennem magam a falevél összegereblyézésére, meg fel kellene mosnom a teraszt... Zs majd szétszedi a fapavilont, azt ki kell szárítani, felvinni a padlásra... ja, és a hintát is... De talán még ráér 1-2 hetet.

Címkék: terasz nefelejcs mulcs angyaltrombita sziklakert kacskaringo diszkavics

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztinca.blog.hu/api/trackback/id/tr391457847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.10.18. 14:50:38

Látom, nem a tévé előtti szendergéssel töltöd te sem a vasárnapot! Olyan szép lett minden! Én is abban reménykedek, hogy egypár hétig még tartja magát az időjárás ahhoz, hogy befejezhessük perfektre a kerti munkákat.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.18. 14:56:35

Délután már néztem kicsit a Megperzselt sziveket a Story tv-n :-) Délelőtt güriztem... meg még lehet, hogy mindjárt kimegyek.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.18. 14:57:09

@szutsagi: Amúgy azt mondják, lesz még 20 fok is..

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.10.18. 20:08:59

Le a kalappal, mar megint/meg mindig. En meg az erkelyre sem dugtam ki az orrom.
Na jo, delutan a lanyokkal elmentunk a belvarosba setalni, de ennyi volt. Lili hianyolta a viragokat az egyik szobor mellol, ami mindig tele van ultetve. Latszik, hogy az anyja nem ilyen kerteszet-szaki, mint magacska!

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2009.10.18. 20:10:16

@Krisztinca: tök szép nagy lett a virágoskert! :)
Eddig valahogy nem tudtam elképzelni, milyen lesz...
Ügyes vagy!!!
Milu

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.18. 20:13:45

@Milu75: megdolgoztam vele... most már csak virágozzon is a sok zöld csomó. Neked az a sárga virág (ami szerintem kúpvirág, ültettem én is), az magról szaporodik, vagy meghagytad a szár alját, és abból nő újra? Mert ugye én a kis zöld csömőkból idén még nem tudok magot szedni... télen meg lehet, hogy elfagy a zöld rész... (?)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.18. 20:17:31

@afromagyar: ja, és ma sem kell altatódal... :-) Már most nyúlik a szám.

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2009.10.18. 20:41:34

@Krisztinca: Lehet, hogy kúpvirág, nem tudom... A múltkor írtam is, hogy alig tudom valaminek a nevét. :D A lényeg, hogy olyan kis vidám!
Na szóval éppen ma is vagdostam olyat. Simán levágom a szárát és jövőre kihajt a gyökeréből. Amúgy meg magról is szaporodik, mert szerte-szét szórja a magját. Viszont ha nagy lesz, akkor tőosztással a legegyszerűbb "szaporítani". Én így kaptam tavasszal Őket. Itt aszem kép is van róla: nagyek.blog.hu/2009/04/04/szorgos_dolgos
Pussz: Milu

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.18. 21:03:27

@Milu75: most megnyugodtam. Remélem, a többi évelő növényem is ilyen. Máskülönben elpazaroltam több, mint 5000 ft-ot (ennyi volt a 13 db növény - 9 fajta) Illetve tulajdonképpen csak párszáz ft volt, 10 a csomagküldős visszafizetősből lett. Remélem szép színes lesz majd az a rész.

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2009.10.18. 21:08:08

@Krisztinca: Biztosan! A lupinuszra emlékszem, az tuti kibírja a telet!
Ez a sárga is, de ha mégsem, mert kicsi volt vagy valami, majd adok!!! :)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.18. 21:41:14

@Milu75: aranyos vagy, köszi a felajánlást!
süti beállítások módosítása