Kertem története

Kertem története képekben, némi szöveggel, a nagy Ugarból Dzsungel projekt - avagy hogyan teremtsünk sittes építési területből abszolút zéró botanikai ismerettel tündérkertet - vagy legalábbis egy helyet, ahol lehet élni, lélegezni, otthon-nyaralni, kutyázni, fűben hemperegni, satöbbi. Kertem alakulása, tervek, álmok, jegyzetek meglévő és megálmodott növényekről.

Kert képek

Utolsó kommentek

  • kreatívkertész: Szia! Néha még rákattintok a blogra, hátha meggondoltad magad :). Jól vagytok? Kislánnyal, kisfiúv... (2015.07.31. 19:54) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: @Krisztinca: Először is nagyon örülök, hogy minden rendben. Nagyon sajnálom, három blog-elérhetősé... (2015.03.17. 19:39) Folytatása következik...
  • Krisztinca: @kreatívkertész: Szia! Ne haragudj, de úgy döntöttem, innentől minimális olvasóközönséggel írom az... (2015.03.17. 17:18) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: Szia Kri, nem tudok belépni a másik blogra. Csak nem történt baj? Vagy csak a kevés hozzászólás mi... (2015.03.15. 21:13) Folytatása következik...
  • NaP: Tessék erre járni! ;) (2013.04.24. 21:18) Folytatása következik...
  • Utolsó 20

Címkék

ablakfulke (1) alaprajz (1) allium (4) almok (5) amarillisz (3) angol.golyaorr (1) angyaltrombita (8) apacaracs (3) apolka (3) aranyvesszo (1) arnyek (2) arnyliliom (2) arvacska (2) aubrieta.cultorum (1) barka (1) barkacsaruhaz (2) barsonyvirag (1) bazsalikom (4) beagle (2) bejarat (1) belatas (1) belgium (1) bibor.kasvirag (2) bokor (2) bor (1) boroka (4) borostyán (2) borostyan (1) bougainvillea (3) bovites (1) budoske (1) burkolas (2) buxus (1) callistemon (1) campanula (4) campanula.pyramidalis (1) cedrus (1) ciklamen (1) cosmos (1) crassula.setulosa (2) csetresz (3) csillagfurt (3) csomagkuldo (3) csopak (1) cupressocyparis.leylandii (2) cymbidium (1) dij (1) dipladenia (2) diszfu (3) diszhagyma (2) diszkavics (2) disztok (1) echinacea.purpurea (1) egynyariak (1) elso (1) emelt.agyas (2) erica.carnea (1) eso (2) evelok (4) fa (3) fahaz (2) faiskola (1) falevel (1) fapavilon (5) farmville (1) felsopakony (1) fu (4) fured (1) fuszer (1) gyepracs (2) gyomok (1) hagymasok (3) hajnalka (8) hajopadlo (1) harangvirag (2) hatsokert (3) hazalap (1) hedera.helix (1) hellókarácsony (2) hibiszkusz (2) ho (6) hortenzia (2) hortus.hungaricus (2) hosta (1) hovirag (3) hydrangea.macrophylla (2) iberis.semperveriens (1) idojaras (2) ikerhaz (2) jacint (2) japan.diszfu (2) japánborbolya (1) japanjuhar (5) jordania (1) jsz (1) juniperus.horizontalis.wiltonii (1) kacskaringo (5) kakastarej (1) kakukkfu (3) kala (2) kankalin (3) karacsony (1) karpati.harangvirag (4) kasvirag (2) kecskerago (2) kefevirag (2) kekszakall (1) kerites (2) kertepites (1) kerti.kut (1) kerti.to (1) kertibutor (3) kertmagazin (1) kerttervezes (2) kinai.kenderpalma (1) klematisz (1) ko (1) kocsibeallo (3) kokorcsin (1) komag (1) kotorofu (1) kreta (1) krizantem (2) krokusz (1) kupvirag (2) kuszoeper (2) kutya (6) kutyahaz (4) kutyatej (1) lavandula.angustifolia (2) leander (6) leanykokorcsin (2) leucanthemum (1) levendula (11) leylandiciprus (4) lilaakac (1) liliom (3) lobelia (2) lupinus.russel.hybrids (1) magnolia (1) magok (1) majoranna (2) malyvacserje (1) margareta (3) meh (2) menta (1) menyecskeszem (3) mestersegek.unnepe (1) meteng (1) mini.kert (1) mintakert (1) miscanthus.sinensis (2) mulcs (1) muskatli (10) napraforgo (3) narcisz (2) nefelejcs (4) nyaralas (1) nyari.orgona (4) nyusziful (4) orchidea (1) oregkor (1) oregoni.varjuhaj (1) orgona (1) ormeny.gyongyike (1) orokzold (4) orokzold.tatarvirag (1) osz (5) pad (2) palmaliliom (1) paprika (4) paradicsom (4) paraszthaz (1) patio (1) pazsit (4) pazsitviola (2) pergola (3) perovskia.atriplicifolia (1) petra (1) petunia (12) phlox (1) pillangovirag (1) pink (2) pipacs (1) porcsinrozsa (1) pozsga (2) puszpang (3) redony (1) rozmaring (1) rozsa (7) rozsafa (3) santorini (1) sarkantyuka (1) sedum (2) sedum.oreganum (1) sohatobbet (1) sudarzsalya (3) sundaville (2) sutogeto (1) szallas (1) szarkalab (2) szavara (1) szazszorszep (1) szegfu (8) szeptember (1) szicilia (1) sziklakert (16) sziklakertiek (2) szivvirag (1) szomszed (3) szukkulensek (1) tarkony (2) tavasz (3) taxus.baccata (1) tegla (1) tel (4) telallo (1) telek (3) teleltetes (2) terasz (12) terko (2) termesko (2) ternye (2) tihany (1) tipegoko (1) tiroli.muskatli (1) tiszafa (2) tornyos.harangvirag (1) torpefenyo (1) trachycarpus.fortunei (1) tragya (1) trombitafolyondar (3) tuja (2) tulipan (6) tunderkert (1) tuzeso (2) tuztovis (2) vadszolo (4) vakond (1) verbena (3) verborbolya (2) veszprem (1) vetemenyes (2) vicc (1) vinca (5) viragok (4) viragoskert (2) visegrad (1) vizmu (1) wisteria (1) Címkefelhő

HTML

Felkészülés az őszre

2009.09.06. 18:02 | Krisztinca | 7 komment

 

Amit összeírtam magamnak, azt ma igyekeztem megvalósítani. Kezdtem azzal, hogy kiszedegettem az elvirágzott növényeket, elszáradt dolgokat. Megnyírtam még egyszer a levendulát, a puszpángot. Zs lenyírta a füvet, kiszórta a trágyát. Eldugattam 6 díszhagyma és 10 hóvirághagymát.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elültettem 12 tő nagyon szép árvácskát - sárgát és bordót - a kert különböző pontjaira. Vettem gyökereztetőport, ma a levágott levendula és puszpángdarabokból ültettem el hajtásokat. Hagytam helyet a nyári orgonának. Tegnap elmentem ahhoz a kertészethez, ahol az út mentén virágzik, de nem jól emlékeztem, nem volt sötétlila (Black Knight). Viszont később voltunk Kikában, és a bejárat mellett ki voltak pakolva növények, volt pár szépség, körbetúrtam, és 680 ft-ért találtam Black Knight nyári orgonát! Kb. 60-70 centi! Hát nem hagytam ott. Azért még megpróbálkozom a világosabb lilával is, de ezt hazahozva ki is ültettem a szomszéd terasza felé. Lehet beindulni, 2 méterig meg se álljon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A sudárzsályát végül nem sikerült kiültetni (még), mert egy méhcsalád kitartóan fészkel a sziklakert egyik résében, és akkorát csípett belém az egyik, hogy felvonyítottam. Majd esetleg este megnézem, alszanak-e már. Venni fogok valami 'irtót', mert irtóra fáj a kézfejem... Elkapta biztos az írói vénám :-))))
Volt két asszisztensem is - tisztes távolból:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címkék: kutya fu levendula meh puszpang sudarzsalya tragya arvacska nyari.orgona

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztinca.blog.hu/api/trackback/id/tr271364084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.09.06. 19:47:30

Ezt mind a mai napon?! Nagyon turbó üzemmódban működtök! :-)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.09.06. 19:53:59

Ssssimán... az utsó fénysugárnál még a sudárzsályát is kicibáltam... ollllyan gyökere van, hogy nomég.

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.09.06. 20:27:43

Szégyen, gyalázat, én leginkább még csak fejben terveztem.

afromagyar · http://afromagyar.blog.hu/ 2009.09.07. 06:40:51

Ez aztan dolgos hetvege volt, le a kalappal, minden elismeresem a tied!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.09.07. 08:41:39

@afromagyar: de nem volt megerőltető, mert mindez 'darabonként' nem volt több 5-10 percnél... a házimunka sokkal fárasztóbb. Igazából kiültem a teraszlépcsőre, néztem a kertet, és ha eszembe jutott valami, vagy ihletet kaptam, hogy mit hová, akkor megcsináltam. Egyik dolog generálja a másikat, most például a kiszedett sudárzsálya helyére sürgősen vennem kell valamit, amit elültethetek :-)))

tiara · http://szomszedaim.blog.hu 2009.09.07. 19:12:04

Tényleg rengeteg mindent megcsináltál. Az asszisztenseid meg egyszerűen szuperek :)
süti beállítások módosítása