Kertem története

Kertem története képekben, némi szöveggel, a nagy Ugarból Dzsungel projekt - avagy hogyan teremtsünk sittes építési területből abszolút zéró botanikai ismerettel tündérkertet - vagy legalábbis egy helyet, ahol lehet élni, lélegezni, otthon-nyaralni, kutyázni, fűben hemperegni, satöbbi. Kertem alakulása, tervek, álmok, jegyzetek meglévő és megálmodott növényekről.

Kert képek

Utolsó kommentek

  • kreatívkertész: Szia! Néha még rákattintok a blogra, hátha meggondoltad magad :). Jól vagytok? Kislánnyal, kisfiúv... (2015.07.31. 19:54) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: @Krisztinca: Először is nagyon örülök, hogy minden rendben. Nagyon sajnálom, három blog-elérhetősé... (2015.03.17. 19:39) Folytatása következik...
  • Krisztinca: @kreatívkertész: Szia! Ne haragudj, de úgy döntöttem, innentől minimális olvasóközönséggel írom az... (2015.03.17. 17:18) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: Szia Kri, nem tudok belépni a másik blogra. Csak nem történt baj? Vagy csak a kevés hozzászólás mi... (2015.03.15. 21:13) Folytatása következik...
  • NaP: Tessék erre járni! ;) (2013.04.24. 21:18) Folytatása következik...
  • Utolsó 20

Címkék

ablakfulke (1) alaprajz (1) allium (4) almok (5) amarillisz (3) angol.golyaorr (1) angyaltrombita (8) apacaracs (3) apolka (3) aranyvesszo (1) arnyek (2) arnyliliom (2) arvacska (2) aubrieta.cultorum (1) barka (1) barkacsaruhaz (2) barsonyvirag (1) bazsalikom (4) beagle (2) bejarat (1) belatas (1) belgium (1) bibor.kasvirag (2) bokor (2) bor (1) boroka (4) borostyán (2) borostyan (1) bougainvillea (3) bovites (1) budoske (1) burkolas (2) buxus (1) callistemon (1) campanula (4) campanula.pyramidalis (1) cedrus (1) ciklamen (1) cosmos (1) crassula.setulosa (2) csetresz (3) csillagfurt (3) csomagkuldo (3) csopak (1) cupressocyparis.leylandii (2) cymbidium (1) dij (1) dipladenia (2) diszfu (3) diszhagyma (2) diszkavics (2) disztok (1) echinacea.purpurea (1) egynyariak (1) elso (1) emelt.agyas (2) erica.carnea (1) eso (2) evelok (4) fa (3) fahaz (2) faiskola (1) falevel (1) fapavilon (5) farmville (1) felsopakony (1) fu (4) fured (1) fuszer (1) gyepracs (2) gyomok (1) hagymasok (3) hajnalka (8) hajopadlo (1) harangvirag (2) hatsokert (3) hazalap (1) hedera.helix (1) hellókarácsony (2) hibiszkusz (2) ho (6) hortenzia (2) hortus.hungaricus (2) hosta (1) hovirag (3) hydrangea.macrophylla (2) iberis.semperveriens (1) idojaras (2) ikerhaz (2) jacint (2) japan.diszfu (2) japánborbolya (1) japanjuhar (5) jordania (1) jsz (1) juniperus.horizontalis.wiltonii (1) kacskaringo (5) kakastarej (1) kakukkfu (3) kala (2) kankalin (3) karacsony (1) karpati.harangvirag (4) kasvirag (2) kecskerago (2) kefevirag (2) kekszakall (1) kerites (2) kertepites (1) kerti.kut (1) kerti.to (1) kertibutor (3) kertmagazin (1) kerttervezes (2) kinai.kenderpalma (1) klematisz (1) ko (1) kocsibeallo (3) kokorcsin (1) komag (1) kotorofu (1) kreta (1) krizantem (2) krokusz (1) kupvirag (2) kuszoeper (2) kutya (6) kutyahaz (4) kutyatej (1) lavandula.angustifolia (2) leander (6) leanykokorcsin (2) leucanthemum (1) levendula (11) leylandiciprus (4) lilaakac (1) liliom (3) lobelia (2) lupinus.russel.hybrids (1) magnolia (1) magok (1) majoranna (2) malyvacserje (1) margareta (3) meh (2) menta (1) menyecskeszem (3) mestersegek.unnepe (1) meteng (1) mini.kert (1) mintakert (1) miscanthus.sinensis (2) mulcs (1) muskatli (10) napraforgo (3) narcisz (2) nefelejcs (4) nyaralas (1) nyari.orgona (4) nyusziful (4) orchidea (1) oregkor (1) oregoni.varjuhaj (1) orgona (1) ormeny.gyongyike (1) orokzold (4) orokzold.tatarvirag (1) osz (5) pad (2) palmaliliom (1) paprika (4) paradicsom (4) paraszthaz (1) patio (1) pazsit (4) pazsitviola (2) pergola (3) perovskia.atriplicifolia (1) petra (1) petunia (12) phlox (1) pillangovirag (1) pink (2) pipacs (1) porcsinrozsa (1) pozsga (2) puszpang (3) redony (1) rozmaring (1) rozsa (7) rozsafa (3) santorini (1) sarkantyuka (1) sedum (2) sedum.oreganum (1) sohatobbet (1) sudarzsalya (3) sundaville (2) sutogeto (1) szallas (1) szarkalab (2) szavara (1) szazszorszep (1) szegfu (8) szeptember (1) szicilia (1) sziklakert (16) sziklakertiek (2) szivvirag (1) szomszed (3) szukkulensek (1) tarkony (2) tavasz (3) taxus.baccata (1) tegla (1) tel (4) telallo (1) telek (3) teleltetes (2) terasz (12) terko (2) termesko (2) ternye (2) tihany (1) tipegoko (1) tiroli.muskatli (1) tiszafa (2) tornyos.harangvirag (1) torpefenyo (1) trachycarpus.fortunei (1) tragya (1) trombitafolyondar (3) tuja (2) tulipan (6) tunderkert (1) tuzeso (2) tuztovis (2) vadszolo (4) vakond (1) verbena (3) verborbolya (2) veszprem (1) vetemenyes (2) vicc (1) vinca (5) viragok (4) viragoskert (2) visegrad (1) vizmu (1) wisteria (1) Címkefelhő

HTML

Csomagküldő szolgálat - never again

2009.07.31. 09:01 | Krisztinca | 16 komment

Nem nevezem meg őket. Óva intettek mindig is az ilyenektől. Aztán voltak, akik lelkesen beszéltek róluk. Gondoltam, egy próbát megér. Tiroli muskátliról álmodoztam, olyanról, ami egy méterre lefut. Pirosról, fehérről. Angyaltrombitáról, de rózsaszínról, és volt a honlapjukon duplántelt. Kúszóeperről, ami felfut egy méterre. Elterülős, virágzó talajtakaró sziklakerti növényre. A számlán írták is, hogy a növényeket ne a mostani kinézetük alapján ítéljem meg. Nyugalmi állapot, több-kevesebb időre van szükségünk, stb. Hát vártam 3 hónapot. Íme a számadás:

1. Március hatodikán rendeltem, május 6 lett belőle mire ideért! Májusra már mindenütt kapható volt mindez, sőt közben volt 3 virágkiállítás, ahol ezerszer szebbet, nagyobbat vehettem volna mindenből.

2. Muskátli: 9 tövet vettem Rouge Fontaine tiroli, 3 ládába, két piros közé egy fehér tövet ültettem. Ez lett a 2490 forintnyi muskátliból (3 tőből semmi):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Még ez utóbbi úgyahogy. De hol van ez az 1 métertől! A középzőből 2 tő ment tönkre. Pedig muskátliföldbe ültettem és tápoldatoztam is őket.

Megjegyzem, a teszkós, 10 db 800 forint futómuskátlijaim így néznek ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Duplántelt rózsaszín angyaltrombita 1590 forintért. Na most ennyi pénzért a sarkon legalább 60 centis növényt kapok, én a cégtől kaptam egy húsz centis sarjat. Az eszem megáll. Rohadt lassan nőtt, 3 hónap után jutottunk el ide - kb 70 centi, és egy féligvirágom van:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Másnak már másfél méteres növénye van ennyi idő alatt, és rajta kb 30 virággal:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Bougainvillea. 1590 forintért kaptam egy húsz centis sarjat, nyilván sejtettem, hogy nem egy kifejlett növényt fogok kapni, na de hogy egy sarjat??!! A virágvásáron 3500-ért már 70-80 centis cserepes, virágzó növényt tudtam volna venni, ilyeneket árultak:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az enyémről meg azt sem tudom, milyen színű. Három hónap alatt nem is virágzott. Most olyan 50 centis nyúlvány.

5. Dipladenia sundaville red. Ugyanaz a történet. 1590, 20 centis sarj, de ez legalább virágzik. Igaz, 3-5ezerért 2-3 méteres növényeket árulnak a piacon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyilván nem gondoltam, hogy ekkorát küldenek, de azt, hogy egy éppen a földből kibújt semmiséget??!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Kúszóeper: két tő volt 890, az egyik tő elrohadt, a másikon volt 3 szem, de jó, ő még kap egy esélyt, hátha jövőre több szerencsém lesz.

7. Sziklakerti szegfű: három hónap alatt ideáig jutottunk, virág nincs, 3-ból 1 kirohadt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt jegyezném meg, hogy a saját, magról (!!) ültetett (ami nekem 10-ből 1 szokott összejönni, úgy értem csomag) itt tart (virág még nincs, de sok a bimbó):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Pálmaliliom (590): természetesen hagymát kaptam, elültettem, máshol már 2 hónapja virágzik és 2 méter, nálam 15 centis most. Nem tudom, lesz-e belőle valami, vagy télig megnő 25 centire, aztán elfagy. Ilyennek kellene lennie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Kőmagcserje: 1690-ért 3-ból 3 elszáradt (locsoltam! nem túl, nem alá!) Ő lenne az "elterülős, virágzó talajtakaró sziklakerti növény" Így kellene kinéznie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-11. Vettem még 1-1 tő trombitafolyondárt (1490) meg vadszőlőt (1290), ebből 50 centis növényt küldtek, de ezek elvileg majd gyorsan beindulnak. Még nem nagyon, de legalább láthatóan jól érzik magukat, egészségesek.

Hát ennyi. A teljes összeg szállítással, 5% internetes kedvezménnyel 16085 ft volt, nekem ez az egész hókamóka nem ért többet 3-5ezer forintnál. Na de élni fogok a lehetőséggel, és reklamálni fogok.

Címkék: angyaltrombita bougainvillea tiroli.muskatli dipladenia trombitafolyondar vadszolo komag palmaliliom kuszoeper szegfu csomagkuldo sohatobbet

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztinca.blog.hu/api/trackback/id/tr821279059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.07.31. 12:23:19

Hát, én is felültem párszor már a csomagküldőknek! A képek csodásak, de volt, hogy harminc frigó eperpalántából tizenöt elrohadt, mire megkaptam. A muskátlik egyenesen botrányosak, a sziklakerti szegfű szintén. A kertészetekben, piacos néniknél vagy magról nevelve ezerszer szebb növényekhez lehet jutni! Ráadásul milyen drága is!!!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.07.31. 13:30:30

Hát igen, tudtam, hogy nem olyat kapok, mint a képen, de elvártam volna, hogy 3 hónap alatt fejlettebb növényeim lesznek. Csak annyit igényelnék, hogy ugyanolyan ütemben fejlődjenek, mint mindenki másnak. Ezek után maradok a faiskolánál, a piacnál és tovább próbálkozom a magokkal. Sok sikerem ugyan nincs, a hajnalka bejött, a bazsalikom, a szegfű késéssel, a kakastaréj elég ronda, a tárkonyból 2 tő lett egy egész zacskóból, a napraforgóból meg semmi. Ez van.

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.07.31. 14:22:44

Szentigaz, a magvetés se mindig tökéletes. De magból egy zacskót negyven forintért is kaphatsz már, a katalógusáruház meg egészen hihetetlen árakat számol egy-egy hasonló palántáért vagy egyt tasak magért. A saját nevelés meg ha jól sikerül, sokkal több, erősebb gyökerű növényt ad. Különben meg - minden panasz ellenére is- gyönyörű a kerted!

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2009.07.31. 14:55:30

Hali,
Ezek rablók!!!!
Úristen, de drágán mérik a virágkezdeményeket... Botrány! Anno Én is nézegettem ezeket a virágküldőket, de sosem mertem rendelni. Hála az égnek. Inkább kinéztük a növényeket, aztán megvettük a kertészetben vagy a piacon.
Vagy a másik lehetőség: Az ismerősök.
A Trombitafolyondár pl. ha egyszer megered, akkor kiírthatatlan. Nagyon szívesen adok neked, bár most már van. Én azt szeretném majd a kocsibeálló tetejére futtatni. :)
Aztán az angyaltrombita: Mondjuk az majd jövőre szebb és nagyobb lesz nyugi, de azt is szívesen adok neked. Láttad már (képen) a miénket. Állati könnyő gyökereztetni! :)
Reklamálj, reklamálj!!!!
Puszi: Milu

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.07.31. 15:25:45

Van még ennél drágább is, egy B betűs 3x ennyiért méri... Nem tudom ki rendel tőlük, már a nevük is egy káromkodás :-) A többi növényem mind megbízható forrásból van, nem mondom, hogy semmi nem ment tönkre, de olyan kevés, hogy nem is tudnák példát mondani hirtelen... illetve de: volt, hogy 10 tulipánhagymából 2 nőtt ki. Na bumm. Buktam 200 forintot. De nem 16ezret! Még annyit várok, hogy megnézem, egyáltalán rózsaszín, és duplavirágú-e egyáltalán az a trombitafolyondár, mert ha nem, azért külön patáliát csapok.

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.08.01. 09:25:12

A B betűs a kezdetekkor elég olcsó volt, akkor rendeltem tőlük azt a bizonyos eperpalántát, aminek a fele rohadt volt. Azóta az árakat az égig emelték, ráadásul a legócskább növényekért. És látjátok, sok hülye még mindig megrendeli, a postaköltséget is kifizetve, annak ellenére, hogy a kertészeti árudában harmadáért megkapja, csak mert szép a kép a katalógusban!

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.08.01. 09:38:23

Én is csak azért rendeltem ettől a másiktól, mert hiába kerestem, nem találtam pl kőmagot, rózsaszín angyaltrombitát sehol, a tiroli muskátlit meg ki akartam próbálni. Mindenestre ennyi volt, köszönjük szépen. Majd megírom, mi lett a reklamából. Egyébként 1x a B betűstől is rendeltem, de csak akciós sokszázdarabos tavaszi hagymákat. Azzal mondjuk nem jártam rosszul.

-Andi 2009.08.01. 23:30:09

Szia tőlünk ez a "kertészet" nincs túlzottan messze kb 40km. Amit a csomagban horror áron mérnek kicsi palántaként idén 180Ft / darab áron volt megvásárolható. Én a kék angyaltrombitájukkal jártam meg a mai napig sárga szépnek szép.Próbáltad már a muskátlit magról? Nekem eddig a magok 70%a kelt ki petuniánál szintén ez a helyzet. Persze nekem vannak kis négylábú segítségeim akik olyan jól le tudják harapni mikor mé csak 3 levele van.
Andi

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.08.02. 06:55:57

@silvernight: Szia! Óóóó, a négylábúakat nekem nem kell bemutatni, nekem elkerített virágoskertet kellett létrehoznom, hogy egyáltalán megmaradjon valami :-) A többi helyen az ablakban van a viárg, meg csüngőben, meg van egy díszkutam. Ennyi. Meg van fű, de azt meg felássák.
Én még muskátlimaggal nem is találkoztam. Petúniával igen, de azt elültettem egy ládába, és olyan szép, egészséges tyúkhúr nőtt ki... :-((

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.08.04. 14:23:33

A bioszőlőjüknek én is felültem, haldokló húszcentis csünedékek, a mamától ingyen felásott szőlőből pedig ősszel kezdhetjük már kinevelni a lugast. A nektarin ki sem hajtott.
Ugyanakkor az S betűs csomagküldőnél a tízes csomag szabadgyökerű vérborbolya -sövénynek - tökéletesen bevált 270Ft/db-ért, míg a konténeres az árudában 1500 Ft/db. Az összes évelő virágjuk felnevelhető magról, tényleg szebb lesz, mint a hozatott, mert a saját kert talajához alkalmazkodik csírakorától kezdve. Az évelők, cserjék még lehet, hogy észhez térnek jövőre.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.08.04. 18:25:44

@szutshedi: Vannak nagyon jó faiskolák a környéken, azóta rátaláltam mindre, de előtte nem ismertem eléggé a környéket. Van olyan, ami nagyon olcsó hely, és van olyan, ahol fantasztikus a választék. megtörtént, hogy 3 növényt akartam venni, mindegyik speciális fajta, bementem ez utóbbiba, és mind3 növényt megkaptam, pont akkorát, pont olyan speckó fajtát, amilyet szerettem volna. Szept vége felé lesz a Hortus Hungaricus, majd oda el akarok menni, na ott is lesz nagy pénztárcanyitogatás, de nem azért mert drága, hanem mert tök jó dolgokat lehet kifogni - 1000 féle virághagyma, bokornyi fűszernövények párszáz forintért, stb.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.08.04. 18:29:38

@silvernight: az ebek ma is ástak hátul 3 hatalmas gödröt... asszem több időt kell rájuk szánnom, ha unatkoznak, mindent tönkre akarnak tenni. De imádom őket, ez van. Egyet nem tudok. Ha kiásnak akár 1 köbméter földet, tuti, hogy sehogy nem tudom visszatemetni, a föld egyszerűen eltűnik, jó, ha negyedét sikerül visszalapátolni... Talán eszik a földet? :-) Rejtély.

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.08.04. 20:03:10

Mit kell tudni a Hortus Hungaricusról?

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.08.04. 20:11:11

@szutshedi: A Hortus Hungaricus Nemzetközi Kertészeti szakkiállítás és Vásár 2009. szeptember 18-20. között Szigetszentmiklóson, a Flora Hungaria Nagybani Virágpiac területén alkalmat kínál a termesztők, a forgalmazók, a technika és tecnológia transzfer szakembereinek találkozója, piaci kínálataik bemutatására, az ágazatot érintő kérdések megvitatására, szakmai kapcsolatok kiszélesítésére. Vágott virág és cserepes növények, szárazvirág, faiskola, gyógy-és fűszernövény, táj- és kertépítészet, friss és feldolgozott gyümölcs, friss és feldolgozott zöldség, szaporítóanyag, műtrágya, növényvédő szer, termesztő közeg, tápanyagutánpótlás, kertészeti berendezések, gépek, kertészeti technika, csomagolóanyag, kertészeti kellékek, kerámia, kaspó. 15.000 m2-es alapterületű. Belépő szokott lenni, ez idén 1200 ft (felnőtt)

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.08.05. 18:30:52

öszi szépen, közben megtaláltm a rendezvény honlapját.
www.hortushungaricus.info.hu/
Jónak tűnik.
süti beállítások módosítása