Kertem története

Kertem története képekben, némi szöveggel, a nagy Ugarból Dzsungel projekt - avagy hogyan teremtsünk sittes építési területből abszolút zéró botanikai ismerettel tündérkertet - vagy legalábbis egy helyet, ahol lehet élni, lélegezni, otthon-nyaralni, kutyázni, fűben hemperegni, satöbbi. Kertem alakulása, tervek, álmok, jegyzetek meglévő és megálmodott növényekről.

Kert képek

Utolsó kommentek

  • kreatívkertész: Szia! Néha még rákattintok a blogra, hátha meggondoltad magad :). Jól vagytok? Kislánnyal, kisfiúv... (2015.07.31. 19:54) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: @Krisztinca: Először is nagyon örülök, hogy minden rendben. Nagyon sajnálom, három blog-elérhetősé... (2015.03.17. 19:39) Folytatása következik...
  • Krisztinca: @kreatívkertész: Szia! Ne haragudj, de úgy döntöttem, innentől minimális olvasóközönséggel írom az... (2015.03.17. 17:18) Folytatása következik...
  • kreatívkertész: Szia Kri, nem tudok belépni a másik blogra. Csak nem történt baj? Vagy csak a kevés hozzászólás mi... (2015.03.15. 21:13) Folytatása következik...
  • NaP: Tessék erre járni! ;) (2013.04.24. 21:18) Folytatása következik...
  • Utolsó 20

Címkék

ablakfulke (1) alaprajz (1) allium (4) almok (5) amarillisz (3) angol.golyaorr (1) angyaltrombita (8) apacaracs (3) apolka (3) aranyvesszo (1) arnyek (2) arnyliliom (2) arvacska (2) aubrieta.cultorum (1) barka (1) barkacsaruhaz (2) barsonyvirag (1) bazsalikom (4) beagle (2) bejarat (1) belatas (1) belgium (1) bibor.kasvirag (2) bokor (2) bor (1) boroka (4) borostyán (2) borostyan (1) bougainvillea (3) bovites (1) budoske (1) burkolas (2) buxus (1) callistemon (1) campanula (4) campanula.pyramidalis (1) cedrus (1) ciklamen (1) cosmos (1) crassula.setulosa (2) csetresz (3) csillagfurt (3) csomagkuldo (3) csopak (1) cupressocyparis.leylandii (2) cymbidium (1) dij (1) dipladenia (2) diszfu (3) diszhagyma (2) diszkavics (2) disztok (1) echinacea.purpurea (1) egynyariak (1) elso (1) emelt.agyas (2) erica.carnea (1) eso (2) evelok (4) fa (3) fahaz (2) faiskola (1) falevel (1) fapavilon (5) farmville (1) felsopakony (1) fu (4) fured (1) fuszer (1) gyepracs (2) gyomok (1) hagymasok (3) hajnalka (8) hajopadlo (1) harangvirag (2) hatsokert (3) hazalap (1) hedera.helix (1) hellókarácsony (2) hibiszkusz (2) ho (6) hortenzia (2) hortus.hungaricus (2) hosta (1) hovirag (3) hydrangea.macrophylla (2) iberis.semperveriens (1) idojaras (2) ikerhaz (2) jacint (2) japan.diszfu (2) japánborbolya (1) japanjuhar (5) jordania (1) jsz (1) juniperus.horizontalis.wiltonii (1) kacskaringo (5) kakastarej (1) kakukkfu (3) kala (2) kankalin (3) karacsony (1) karpati.harangvirag (4) kasvirag (2) kecskerago (2) kefevirag (2) kekszakall (1) kerites (2) kertepites (1) kerti.kut (1) kerti.to (1) kertibutor (3) kertmagazin (1) kerttervezes (2) kinai.kenderpalma (1) klematisz (1) ko (1) kocsibeallo (3) kokorcsin (1) komag (1) kotorofu (1) kreta (1) krizantem (2) krokusz (1) kupvirag (2) kuszoeper (2) kutya (6) kutyahaz (4) kutyatej (1) lavandula.angustifolia (2) leander (6) leanykokorcsin (2) leucanthemum (1) levendula (11) leylandiciprus (4) lilaakac (1) liliom (3) lobelia (2) lupinus.russel.hybrids (1) magnolia (1) magok (1) majoranna (2) malyvacserje (1) margareta (3) meh (2) menta (1) menyecskeszem (3) mestersegek.unnepe (1) meteng (1) mini.kert (1) mintakert (1) miscanthus.sinensis (2) mulcs (1) muskatli (10) napraforgo (3) narcisz (2) nefelejcs (4) nyaralas (1) nyari.orgona (4) nyusziful (4) orchidea (1) oregkor (1) oregoni.varjuhaj (1) orgona (1) ormeny.gyongyike (1) orokzold (4) orokzold.tatarvirag (1) osz (5) pad (2) palmaliliom (1) paprika (4) paradicsom (4) paraszthaz (1) patio (1) pazsit (4) pazsitviola (2) pergola (3) perovskia.atriplicifolia (1) petra (1) petunia (12) phlox (1) pillangovirag (1) pink (2) pipacs (1) porcsinrozsa (1) pozsga (2) puszpang (3) redony (1) rozmaring (1) rozsa (7) rozsafa (3) santorini (1) sarkantyuka (1) sedum (2) sedum.oreganum (1) sohatobbet (1) sudarzsalya (3) sundaville (2) sutogeto (1) szallas (1) szarkalab (2) szavara (1) szazszorszep (1) szegfu (8) szeptember (1) szicilia (1) sziklakert (16) sziklakertiek (2) szivvirag (1) szomszed (3) szukkulensek (1) tarkony (2) tavasz (3) taxus.baccata (1) tegla (1) tel (4) telallo (1) telek (3) teleltetes (2) terasz (12) terko (2) termesko (2) ternye (2) tihany (1) tipegoko (1) tiroli.muskatli (1) tiszafa (2) tornyos.harangvirag (1) torpefenyo (1) trachycarpus.fortunei (1) tragya (1) trombitafolyondar (3) tuja (2) tulipan (6) tunderkert (1) tuzeso (2) tuztovis (2) vadszolo (4) vakond (1) verbena (3) verborbolya (2) veszprem (1) vetemenyes (2) vicc (1) vinca (5) viragok (4) viragoskert (2) visegrad (1) vizmu (1) wisteria (1) Címkefelhő

HTML

... aztán csak kisütött a nap!

2009.10.11. 18:15 | Krisztinca | 11 komment

Délután 3 körül nem hittem a szememnek, verőfényes volt a terasz...

Persze cuppog minden, de azért pár apró dolgot elrendeztem:

1. kiültettem egy sziklakertit valamint az egyszem árvácskát, amit tegnap vettem:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. kiszedtem a rózsafa mögül a vérborbolyát, mert túl sűrűn voltak itt a növények, és nem is érvényesült a szomszéd bordó alapja előtt, és beültettem egy sárga krizantémot:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Messziről is kikandikál:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. aztán, a kiszedett vérborbolyát és egy vadiúj tő tűztövist átültettem a sziklakert végébe, a szomszéd felé, miután itt a kerítés is kicsi, és mindkét oldalon magasabb valami (náluk terasz, nálunk a sziklakert), így könnyedén át lehet lépni. Na nem mintha ők átjárnának, de valami idegen... Persze nem fogja elrettenteni az én két tüskés bokrom, de majd ha megnő... legalább szurkálja jól s.ggbe :-) Szóval 3 kicsi bokor van itt, a nyári orgona, és a 2 fent említett:

  •  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyszer majd megnő, és reményeim szerint valahogy így fog kinézni:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. következő feladat az örökzöldek tápoldatozása volt, felkészítettem őket a télre

5. aztán leszedegettem a muskátlikról az elvirágzott részeket:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán fotóztam még párat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez a petúnia az egyetlen, ami megmaradt, a többi mind elhalt, vagy már ki kellene dobni:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem lett jó kép, de megmutatom, hogy majd kifolyik az illatos ternye a kaspóból, nem is látszik az edény:

Címkék: osz ternye petunia muskatli vinca arvacska nyari.orgona krizantem verborbolya tuztovis

A bejegyzés trackback címe:

https://krisztinca.blog.hu/api/trackback/id/tr211443025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2009.10.11. 21:01:27

Na EZ a kert szép és harmónikus és rendezett! :)
Gratula hozzá!
Mi is kivonultunk délután... Ahogy jósoltad. :)
Milu
Ui. tetszik az "odarajzolt" sziklakert! :D

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.10.11. 21:03:05

A vérborbolya biztos nagyon szép lesz. Igen szépek a muskátlik, mivel eteted őket? Jól bírják az egynyáriak is, nekem már csak a büdöske van meg, a többit szanáltam.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.11. 21:06:29

@Milu75: egy boszorkány veszett el bennem :-)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.11. 21:09:34

@szutshedi: Ami most szép, az mind később lett ültetve, azért virágzik még mindig. A többit én is kidobtam... A muskátlik a csomagküldős-elkésős, de van alattuk Substral osmocote hosszúhatású trágya (balkonnövényeknek), meg nyáron locsoltam a csomagküldős által küldött táppal.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.11. 21:10:19

@Milu75: ja, és az a rajzolós nekem is bejött, tökre élveztem.. lehet, hogy folytatom...? :-)

tiara · http://szomszedaim.blog.hu 2009.10.13. 19:19:37

Ismét szép. És még a mottó is új.. :)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.14. 09:17:06

@tiara: Igen, új a mottó, innen van: "Aki egy órára boldog szeretne lenni, az lakomázzon be finom ételekből, aki egynapi boldogságban akar részesülni, az házasodjon meg, de aki egy egész életre szóló boldogságot szeretne, az építsen kertet." Bár minden szavával nem értek egyet, az egynapi inkább "fél életen át"

Milu75 · http://jrtt.blog.hu 2009.10.15. 09:36:56

@Krisztinca:
Én ezt így ismerem:
Ha egy napra boldog akarsz lenni, rúgj be alaposan,
ha pár évre, házasodj meg,
ha egy életre, csapj fel kertésznek! :)
Állítólag ez egy japán közmondás. De ebben nem vagyok biztos...

Puszi:
Milu

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.16. 08:26:02

@Milu75: Ááá, szerintem enni jobb, mint berúgni :-)))))))

ildsisy 2009.10.17. 09:55:00

De nagyon szeretem a virágokat!!!!!
Betege is vagyok néha, hogy nem kertes házban lakom!!! :)

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2009.10.17. 11:34:29

@ildsisy: üdv itt nálam! A lakatlanodat szoktam olvasni... egy erkély is több, mint a semmi, hogy egy kis darab természetünk legyen - láttam, van neked is. Ha kevés a hely, függő virágtartókat is rakhatsz ki. Nekem még egy tujám is volt annó az erkélyen. Kardvirág a földön ládában, petúnia, futómuskátli, nefelejcs, árvácska a korláton, kúszóeper... azt is nagyon szerettem. Nézz szét az "indá"-mon...
süti beállítások módosítása